07.02.2022-13.02.2022
Тема: Об’єкти файлової системи. Папки.
Ярлики папок. Файли. Операції над об’єктами файлової системи.
Теоретична частина
Запитання: Що таке файловий провідник?
Відповідь. Провідни́к
Windows (англ. Windows Explorer) - це програма Explorer.exe, або навігаційний
файловий менеджер, який міститься у каталозі операційної системи Windows. Це
своєрідний органайзер, що призначений для перегляду файлів, тек, периферійних
пристроїв. Для нього можна використовувати слово «Провідник», бо він відображає
ієрархічну структуру файлів, тек і дисків на комп'ютері.
Запитання: Що таке папка?
Відповідь. Папка – це
спеціальний об’єкт у вигляді електронної структури, що може містити в собі такі
ж об’єкти, як папки, які позначаються піктограмами жовтого кольору, при цьому
вкладені папки теж можуть містити інші папки і файли. Це треба для того, щоб
швидко знайти потрібний файл, бажано зберігати їх у певному порядку. Для швидкого
пошуку об’єктів в операційній системі і
створюються додаткові об'єкти – тобто, папки. Кожна папка має ім'я. Як і для
файлів, ім'я папки - це набір символів, за винятком \ /: *? "< > |
Запитання: Що таке файл?
Відповідь. Файл (англ. file — шухляда,
тека, папка) — інформаційний об'єкт, що містить дані або програми і
розміщується на поіменованій ділянці носія даних, сутність, елемент (одиниця
носія інформації; англ. media unit), що дозволяє отримати доступ до певного
ресурсу обчислювальної системи і має такі ознаки:
·
фіксована
назва (назва файлу — послідовність символів
(англ. string), число чи щось інше, що однозначно характеризує файл);
·
певну
логічну будову (структуру) і відповідні йому операції
читання/запису.
На практиці файл – це це іменований блок
інформації, який зберігається на носії інформації.
Файл
обов'язково має назву
і може мати будь-який розмір інформації
(максимальна довжина назви та розміру файлу обмежується властивостями
конкретної файлової системи). Файл може мати набір атрибутів. Треба зазначити,
що файл може мати більш ніж одну назву (або синоніми назви, наприклад в Unix
можна створювати жорсткі посилання на файл, які стають повним аналогом
початкової назви файлу).
В інформатиці використовується наступне
визначення: файл - це впорядкована
сукупність даних, що зберігається на диску і займає іменовану область
зовнішньої пам'яті. Згідно з термінологією, прийнятою в програмуванні, файл - це довільний блок інформації, або
пристрій вводу-виводу, асоційований із ним (як середовище, засіб передачі
"довільних блоків інформації"). Кожна комп'ютерна програма відкриває
принаймні три файли стандартних потоків: вхідний файл (stdin), вихідний файл
(stdout), файл виводу повідомлень про помилки (stderr). Вхідний файл зазвичай
асоціюється із клавіатурою, вихідний файл та файл виводу помилок - із дисплеєм
терміналу, проте кожен із цих файлів може бути перенаправлений на інший носій
інформації, наприклад, на дисковий файл, про який мовилося вище, на мережу, яка
також є файлом, на контролер будь-якого периферійного пристрою комп'ютера,
зчитувача інформації тощо. Файлом може бути також ділянка оперативної пам'яті
програми.
Запитання: Що таке каталог файлів?
Відповідь.
Каталог файлів – це електронна таблиця,
яка містить назви файлів, які в ньому містяться, та посилання на інформацію,
яка дозволяє ОС виконувати операції над цими файлами. На запис у каталог має
право тільки ядро. Каталог є таблицею, кожен запис якої відповідає певному
файлу. По своїй конструкції каталог складається з трьох файлів. Будь-який
каталог окрім файлу з своєю назвою, завжди має прописаним всередині два файли з
назвами '.' та '..'. Перший вказує на себе, другий вказує на батьківський
каталог. Для каталога / файл '..' вказує на себе теж..
Запитання: Що таке ярлик папки або ярлик
файла?
Відповідь. Ярлик
папки – це така піктограма в каталозі, яка має лише посилання на папку, або
файл і не містить в собі структурованої інформації або інших даних.
Запитання: Що таке файлова система?
Відповідь. Фа́йлова
систе́ма - це спосіб організації даних, який використовується операційною
системою для збереження інформації у вигляді файлів на носіях інформації. Також
цим поняттям позначають сукупність файлів та директорій, які розміщуються на
логічному або фізичному пристрої. Створення файлової системи відбувається в
процесі форматування.
В залежності від організації файлів на
носії даних, файлові системи можуть поділятись на:
·
ієрархічні
файлові системи - дозволяють розміщувати файли в
каталоги;
·
плоскі
файлові системи - не використовують каталогів;
·
кластерні
файлові системи - дозволяють розподіляти файли
між кількома однотипними фізичними пристроями однієї машини;
·
мережеві
файлові системи - забезпечують механізми доступу
до файлів однієї машини з інших машин мережі;
·
розподілені
файлові системи - забезпечують зберігання файлів
шляхом їх розподілу між кількома машинами мережі.
Microsoft Windows підтримує лише такі
файлові системи FAT12, FAT16, FAT32, та NTFS. Серед них NTFS є найефективнішою
та єдиною, на котру може бути встановлена Windows Vista. Windows Embedded CE
6.0 включає також підтримку ExFAT, призначеної для роботи на портативних
пристроях.
Практична частина
Відкрити текстовий редактор MS
Word
Технічні вимоги до текстового документа:
Виконати налаштування параметрів сторінки:
Формат сторінки (шукати у вкладці «Розмітка сторінки», інструмент «Розмір» )–
формат А3, орієнтація альбомна(інструмент «Орієнтація»); Поля(інструмент «Поля» в якому вибрати «Настроювані поля»): ліве поле - 3 см, праве поле – 2 см, верхнє
поле – 1,5 см, нижнє поле – 2 см.
Виконати налаштування параметрів об’єктів на сторінці:
Заголовки ( шукати вкладка Основне, у цій вкладці: група
інструментів ШРИФТ та СТИЛІ): застосувати стиль «ЗАГОЛОВК1» , вирівнювання по центру, шрифт - Times
New Roman, рівень контуру – напівжирний курсив Ж, розмір шрифту - 22 пт, колір – синій.
Основний текст (шукати у вкладці Основне, у цій вкладці: група
інструментів ШРИФТ та АБЗАЦ): – вирівнювання тексту по ширині, шрифт -Calibri, розмір - 16
пт, колір – чорний.
Абзаци(вкладка Основне, у цій вкладці: група інструментів АБЗАЦ): : спеціальний відступ зліва першого рядка – 1 см,
міжрядковий інтервал – 1,5 см, інтервал між абзацами: перед абзацами 10
пт і після абзаців 10 пт.
Списки(вкладка Основне, у цій вкладці: група інструментів АБЗАЦ ): у тексті розташувати у дві
колонки з розділювачем на сторінці з нумерацією:
вигляду: 1)____; 2)____; Виділити мишкою тільки список та використати
інструмент дві колонки, його треба шукати
у вкладці «Розмітка сторінки» інструмент
Стовпці)і т.д.
Зображення на усіх сторінках відформатовані з розташуванням у тексті, з стильними рамками та
помірною яскравістю та відповідною контрастністю.
Нижній колонтитул(у вкладці ВСТАВЛЕННЯ, інструмент нижній
колонтитул): містить
запис про автора роботи, а саме: ©П.І.Б. учня-2022, ®клас-2022, дата виконання роботи.
Колір сторінки(у вкладці «Розмітка сторінки» інструмент «колір
сторінки»: світло-блакитний.
Водяний знак ( у вкладці «Розмітка сторінки» інструмент «водяний
знак»)у вигляді тексту: «Ліцей 7».
Рамка на сторінці( у вкладці «Розмітка сторінки», інструмент «Межі
сторінки»: фіолетова.
Вставити номери сторінок(у вкладці «Вставлення» інструмент «верхній
колонтитул») у
верхньому колонтитулі праворуч.
Вставити зображення символів з довільним текстовим ефектом: "E-mail@gmail.com" розміром 78x60 пт в верхньому колонтитулі сторінок
ліворуч.
Вставити титульну сторінку( у вкладці «Вставлення», інструмент «Титульна
сторінка»), скориставшись
шаблоном "Перспектива", на якій прописана назва "Практична робота в текстовому процесорі MS Word"
Вставити текстове поле(у вкладці «Вставлення», інструмент
«Текстове поле»)» на титульну сторінку, в цьому полі записати
текст: "П.І.Б. учня, клас, дата
виконання роботи" і розмістити це текстове поле внизу титульної сторінки
по центру, розмір шрифту 18, напівжирний,
без меж, проте заливка: жовтого кольору.
Вставити автоматичний зміст(у
вкладці «Посилання», інструмент «Зміст») текстового документа на останній
сторінці.
Застосувати спосіб
захисту інформації ( у
вкладці «Вставлення» інструмент «Фігури», шаблон прямокутника) на сторінках
від копіювання: покрити відформатовану
сторінку автофігурою прямокутник , розтягнути його на всю
сторінку і застосувати 100% прозорість цього
прямокутника. Зберегти.
Текст для опрацювання( саме цей текст
можна скопіювати в у свій тестовий документ)
Пошукова діяльність учнів
Формування
системи пошукових і дослідницьких умінь та навичок творчої особистості сприяє
розвитку високого рівня її творчої активності, оскільки забезпечує постійну
спрямованість особистості на подальшу пізнавальну та творчу діяльність. Основні
компоненти пошукових та дослідницьких умінь особистості, що формуються у
вихованців позашкільних навчальних закладів у ході реалізації пошукових,
дослідницьких та експериментальних проектів, також підтверджують якісні зміни в
рівні розвитку їх творчої активності:
- пізнавально-діяльнісний –
активність в оволодінні знаннями, уміннями, навичками пошукової та
дослідницької діяльності постійно стимулює до самостійної творчої праці,
забезпечує розвиток різноманітних здібностей, властивостей і якостей творчої
особистості;
- мотиваційно-вольовий – забезпечує
сформованість позитивних вольових рис творчої особистості (цілеспрямованість,
організованість, самостійність, рішучість) та можливі способи їх удосконалення;
- змістовно-операційний – сформоване
активно-перетворювальне ставлення особистості до пошукової та дослідницької
діяльності забезпечує її активну спрямованість на інші види пізнавальної та
творчої діяльності;
- емоційний – здатність до
сприйняття оточуючої дійсності, творчого спілкування, налагодження позитивних
контактів, зміна установок, визначення характеру творчої поведінки принципово
важливі для постійного включення у творчу діяльність;
- самооцінний – прагнення до
творчого пізнання власної особистості, виявлення та розвиток внутрішнього
творчого потенціалу в процесі наукових досліджень, самооцінка своїх
індивідуальних якостей.
Проаналізувавши зміст та основні
компоненти пошукових і дослідницьких умінь, можемо визначити основні функції
науково-дослідницької діяльності, що забезпечують розвиток творчої активності
особистості та формують індивідуальний стиль її пізнавальної діяльності:
- самореалізація, самоствердження,
самовираження особистості у процесі пошукової, дослідницької, експериментальної
роботи - прагнення до визнання свого "Я" іншими людьми та
суспільством, самостійне створення умов для повної реалізації власного
інтелектуального та творчого потенціалу;
- самоперетворення та
самовдосконалення творчої особистості – процес прогресивних змін у часі і
просторі, що відображається у кількісних, якісних і структурних творчих
перетвореннях особистості як цілісної системи під впливом систематичної
дослідницької діяльності;
- адаптація особистості – формування
стійкої системи цінностей, що є внутрішніми регуляторами творчої поведінки,
оволодіння теоретичними знаннями та практичними вміннями, необхідними у житті,
здатністю до самоорганізації і самоконтролю власної творчої діяльності;
- рефлексія – осмислення здобутих
знань, їх глибоке і свідоме засвоєння, усвідомлення і практичне використання як
методів подальшого саморозвитку творчої особистості.
СЮДИ
треба вставити зображення скачане із мережі
Моніторинг
ефективності навчального процесу гуртків, творчих об’єднань, що систематично
залучають своїх вихованців до пошукової, дослідницької та експериментальної
діяльності, дозволяє відстежити якісні зміни, що сприяють розвитку творчої
активності вихованців і є важливими для нашого дослідження:
- висока результативність
пізнавальної та творчої діяльності – високий рівень знань, умінь та навичок
вихованця; сформована творча компетентність, індивідуальний стиль пізнавальної
діяльності; прагнення до поглибленого вивчення наукових дисциплін, суміжних з
профілем творчого об’єднання та проблематикою дослідницьких проектів;
- прагнення до творчого оволодіння
новими знаннями та вміннями – цілеспрямованість та системність у пізнавальній
та творчій діяльності; вияв готовності до співпраці та співтворчості з
педагогом та дитячим колективом; професійна орієнтація та допрофесійна
підготовка особистості тощо;
- високий рівень самоосвітньої
діяльності – постійний самоаналіз та самооцінка власної діяльності; подальше
прагнення до творчого самовдосконалення; системне планування самоосвіти;
врахування у змісті самоосвіти власного рівня теоретичної і практичної
підготовленості; комплексний підхід до самоосвіти тощо.
СЮДИ
треба вставити зображення скачане із мережі
Розвиток
творчої активності дітей старшого шкільного віку у процесі пошукової,
дослідницької та експериментальної роботи буде ефективним, якщо така робота
здійснюється у тісній взаємодії школи та позашкільних навчальних закладів. Це
співробітництво обопільно корисне: практична творча діяльність, яку здійснює
особистість у гуртку, творчому об'єднанні позашкільного навчального закладу, стимулює її пізнавальну
та творчу активність і вимагає наявності теоретичних знань, здобутих під час
навчання у школі; загальноосвітня школа зацікавлена у найширшому використанні
теоретичних знань у практичній діяльності, на основі якої діти переконуються у
їх істинності, і що сприяє їх інтелектуальним та творчим здобуткам.
Узагальнивши
основні положення нашого дослідження можемо зробити висновок, що в процесі
систематичного залучення вихованців гуртків, творчих об’єднань позашкільних навчальних
закладів до пошукової, дослідницької та експериментальної діяльності
відбувається розвиток їхніх творчих здібностей та творчої активності, а саме:
- домінує позитивна мотивація
творчої діяльності, усвідомлення значення творчих потреб, мотивів, цілей як
провідних у розвитку та життєдіяльності;
- відбувається розвиток творчих рис
характеру (цілеспрямованості, ініціативності, допитливості, самостійності,
вимогливості, наполегливості, винахідливості, оригінальності, організованості,
працелюбності);
- відбувається розвиток творчих
якостей інтелекту – логічного, діалектичного та цілісного сприйняття дійсності,
творчої уяви, фантазії, інтуїції, уваги, пам’яті, вміння розв’язувати життєві
задачі, розробляти творчі проекти;
- формується творча самосвідомість,
що виявляється у самопізнанні, самооцінці, самоорганізації, прагненні до
самореалізації та самовдосконалення;
- триває постійне зростання
потенціалу творчої діяльності – бажання систематично здобувати нові знання,
набувати вміння, навички, творчо їх використовувати, досліджувати,
експериментувати;
- продовжується формування психічних
якостей творчої особистості, її темпераменту, властивостей нервової системи
(чутливості, пластичності, працездатності) та відповідно до них доцільного
індивідуального стилю діяльності й поведінки, у процесі чого використовуються
найкращі та коригуються слабкі (з точки зору вимог творчої діяльності) якості
нервової системи конкретного вихованця.
СЮДИ
треба вставити зображення скачане із мережі
Активність
підростаючого покоління продовжує бути у фокусі уваги педагогічної галузі. Адже
активність учнівської молоді – це вже відповідний віковий етап розвитку
активності в цілому. У підлітковому та юнацькому віці активність як природна
здібність перетворюється в соціальну систему потреб та інтересів.
Соціальна
активність - це діяльне ставлення людини та здатність здійснювати суттєві
перетворення матеріального та духовного середовища на основі засвоєння
суспільно-історичного досвіду людства, що виявляється у творчій діяльності, вольових
актах, спілкуванні [8].
Соціальна
активність – одна з найважливіших людських якостей, яка дає можливість людині
розвиватися як особистості, оскільки активна людина виступає суб’єктом активної
практичної діяльності.
Дослідження
цієї проблеми і пошук оптимальних,
діючих сучасних форм і методів виховання соціальної активності особистості
ведуться безперервно. З огляду дана стаття має на меті обґрунтування
використання методу телекомунікаційних проектів як одного з ефективних засобів
виховання соціальної активності особистості.
Результати виконання практичної частини
надіслати у вигляді файлу на електронну скриньку: vinnser@gmail.com
************************
Завдання на розвиток кмітливості
Означення клітинкової фігури: Фігурка називається клітинковою, якщо вона
складається з квадратиків розміром 1х1, кожен квадрати 1х1 має спільну сторону
з неменше ніж одним квадратиком 1х1.
Одноклітинковий квадратик 1х1 вважають
клітинковою фігуркою.
Зауваження. Два квадратики 1х1
не будуть клітинковими фігурками, якщо вони мають тільки одну спільну вершину.
Одноклітинкова та двоклітинкова фігурки це відповідно
квадратик 1х1 та прямокутник 1х2. Це
фігурки під номерами 1 та 2.
Триклітинкових фігурок всього є двох видів. Це фігурки під
номерами 3 та 4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дослідити види 4-клітинкові та 5-клітинкові фігурок.
Чотириклітинкових фігурок є п’ять
видів. Це фігурки під номерами 5, 6, 7, 8, 9.
П’ятиклітинкових фігурок всього є 12
видів. Це фігурки під номерами 10, 11, 12, …, 21.
10 |
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання:
1. Чи можна розрізати клітинковий квадрат 5х5 на різні 5
клітинкові фігурки?
Відповідь: так. Зробіть це самостійно і поставте їх номер
2. Яку найбільшу кількість клітинкових фігурок можна
помістити в квадрат 5х5?
Відповідь: вісім.
Зробіть це самостійно і поставте їх номер
3. Яку найбільшу кількість клітинкових фігурок можна
помістити в квадрат 4х4?
Відповідь: п’ять. Зробіть це самостійно і поставте їх
номер
4. Чи можна розрізати клітинковий квадрат 4х4 на: а) усі
різні 4-клітинкові фігурки; б) рівні 4-клітинкові фігурки?
Відповідь: а) ні, бо усі різні;б)так, для двох видів.
Зробіть це самостійно і поставте їх номер
6. Яку найбільшу кількість 5-клітинкових фігурок можна
помістити в квадрат 4х4?
Відповідь: три.
Зробіть це самостійно і поставте їх номер
7. Чи можна розрізати клітинковий квадрат 100х100 на: а)
Т-подібні 4-клітинкові фігурки?
Відповідь: так. Зробіть це самостійно і поставте їх номер
8. Складіть таблицю 6-клітинкових фігурок.. Скільки видів
таких фігурок?
9. Розмістіть найбільшу кількість 5-клітинкових кутиків у
квадраті 5х5?
Відповідь: чотири. Зробіть це самостійно і поставте їх
номер
10. Чи можна розрізати клітинковий квадрат 4х4 на: а) 5
різних клітинкових фігурок б) 6 різних клітинкових фігурок?
Відповідь: а)так; зробіть це самостійно і поставте їх
номер б) ні.
Немає коментарів:
Дописати коментар