субота, 20 лютого 2021 р.

Дистанційна освіта з інформатики 22.02.2021 - 28.02.2021

 Дистанційна освіта з інформатики в період лютого 2021 року

22.02.2021 - 28.02.2021

Тема: Створення та реалізація циклів з лічильником.  Реалізація алгоритмів, що містять цикли. Діалоги і події в Скретч

Теоретична частина.


Опрацювати практичну частину на веб-сторінці:

https://inf5klas.blogspot.com

Для цього знайти на сайті:https://inf5klas.blogspot.com

1) знайти Практичну частину (пролистати сторіночку вниз)

і знайти умову: Завдання 1.

2) Уважно прочитати умову Завдання 1.

3) Відкрити програмний застосунок: Scratch.

4)У Scratch знайти вкладку «Образи» і відкрити цю вкладку,  

5)Знайти кнопку «Імпортувати» і натиснути на неї лівою кнопкою миші

6) У папці «Animals» знайти   спрайт, що являється рибкою.

5) Для активного спрайта рибка створити алгоритм у вкладці СКРИПТИ

6) натиснути зелений прапорець для виконання алгоритму.

7) Якщо в алгоритмі є помилки, то виправити їх порівнявши їх зі зразком.

8) Знову натиснути зелений кружечок для виконання алгоритму.

9) Активувати маленький білий квадратик із назвою «Сцена»

10) Знайти вкладку «Фони» а в ній знайти кнопку «Імпортувати» і натиснути на неї лівою кнопкою миші

11) У папці «Nature» знайти і обрати фон води «underwater» і активувати його кнопкою «Гаразд»

12)Результат проекту виконання скопіювати скріншотом, вставити в  текстовий  документ, його зберегти у файлі "Завдання 1".

13)  Цей файл надіслати у листі на е-mail: vinnser@gmail.com

Аналогічно виконати:

завдання 2, завдання 3, завдання 4,  завдання 5, завдання 6

Усі  результати виконання алгоритмів надіслати файлами:

на е-mail: vinnser@gmail.com

 


Осмислюємо властивості алгоритмів на текстових компетентнісних завданнях:

Задача 1. Дано півсклянки води і півсклянки молока. Три ложки води долили до молока, а потім три ложки суміші знову перелили в склянку з водою. Чого виявилось більше ( у грамах) внаслідок цих переливань: суміші: води в молоці чи суміші:  молока у воді?

Розв’язання: Порівну, бо скільки відлили молока, стільки ж долили води.

Задача 2. Три подруги одягли сукні різних кольорів. Одна − блакитну, друга − білу, і третя − зелену. Їхнє взуття було не таких самих кольорів, як сукні; тільки в Олі колір взуття був  однаковий. Наталка була в зелених босоніжках. Сукня і взуття Валі не були білими. Хто і як був одягнений?

Розв’язання: Зрозуміло, що колір Валиного взуття блакитний. Отже, Оля була у білій сукні і білих босоніжках. Наталка одягла блакитну сукню, а Валя – зелену.

Задача 3. Скільки існує двоцифрових  натуральних чисел, обидві цифри яких розташовані у зростаючому порядку?

Розв’язання:  У другому десятку їх 8, у третьому десятку – 7, у четвертому десятку  - 6, і так далі. 8+7+.....+ 2+1=36 двоцифрових чисел?

Задача 4Довести, що серед 5 осіб принаймні двоє з них мають однакову кількість знайомих.

Розв’язання:  Помістимо 5 осіб у „клітки” з номерами 0,1,2,3,4, де номер „клітки” відповідає кількості знайомих особи. Зауважимо, клітки з номерами 0 та 4  не можуть бути заповнені одночасно, бо якщо є особа, що не знайома ні з ким, тоді клітка під номером 4 порожня. Отже 5 осіб розміщені в чотирьох клітках. Принаймні дві особи знаходяться в одній клітці., тобто мають однакову кількість знайомих.

Задача 5.  Для п’яти дипломатів  є ключі в одній зв’язці. Скільки необхідно зробити спроб, щоб відімкнути три дипломати?

Розв’язання: Перенумеруємо усі дипломати. Першим із ключів в найгіршому випадку треба зробити  4 спроби. Якщо ключ не підійшов до 4  дипломатів, то цей ключ обов’язково відімкне п’ятий дипломат. Залишається 4 ключі та 4 дипломати. Другий ключ знайде свій дипломат у найгіршому випадку за 3 спроби, тоді третій ключ у найгіршому випадку відімкне  за три спроби третій дипломат. Отже, щоб відімкнути три дипломати, потрібно 5+4+3=12 спроб.

Задача 6. Двоє по черзі розламують шоколадку 6x8.  За один хід дозволяється зробити прямолінійний розлом будь-якої частини вздовж заглиблення. Програє той, хто не зможе зробити хід.

Розв’язання: Головне міркування: після кожного ходу кількість частинок збільшується рівно на 1.      Спочатку був один шматок.   В кінці гри, коли не можна зробити жоден хід, шоколадка розламана на маленькі частинки. А їх-48. Таким чином, гра буде тривати рівно 47 ходів, Останній, 47-й хід (також, як і всі інші ходи з непарними номерами), зробить перший гравець. Тому він в цій грі перемагає, причому незалежно від того, як він буде грати.

Задача 8. Є дві купи каменів по 7 в кожній. За хід дозволяється взяти

 будь-яку кількість каменів, але тільки із однієї купи. Програє той, кому нема що брати.

Розв 'язування. В цій грі другий гравець перемагає за допомогою

симетричної стратегії: кожним своїм ходом він повинен брати

 стільки ж каменів, скільки попереднім ходом взяв перший гравець,

але з іншої купи. Таким чином, у другого гравця завжди є хід.

Симетрія в цій задачі грунтується на рівності числа каменів в купах. 

Задача 9. Є дві купки камінців: в одній  -30, в другій - 20. За хід

дозволяється брати будь-яку кількість камінців, але тільки з одної купки.

Програє той, кому нема що брати.

Розв 'язування. Виграє перший. Першим ходом він зрівнює кількість

камшців в купках, після чого грає  і перемагає за допомогою

симетричної стратегії: кожним своїм ходом він повинен брати

 стільки ж каменів, скільки попереднім ходом взяв другий гравець,

але з іншої купи.

 

Практична частина

А тут лежить версія scratch4.30: 

http://scratch.mit.edu/scratch2download/

Виконуємо лише чотири завдання на вибір

 Завдання 1. Реалізувати даний алгоритм в середовищі  Скретч. 



 Завдання 2. Реалізувати даний алгоритм в середовищі  Скретч.   



 Завдання 3. Реалізувати даний алгоритм в середовищі  Скретч.  




 Завдання 4. Реалізувати даний алгоритм в середовищі  Скретч.  



 Завдання 5. Реалізувати даний алгоритм в середовищі  Скретч.  



 Завдання 6. Реалізувати даний алгоритм в середовищі  Скретч.  



Завдання 7.  Реалізувати даний алгоритм в середовищі  Скретч.  




Результат виконаної практичної роботи - це чотири довільні файли( із кодами алгоритму та результатами виконання (скріншоти) алгоритму) надіслати вашому учителю на електронну скриньку: 
vinnser@gmail.com (Сергій Петрович)




***************************************

Додаткові задачі  для розвитку кмітливості




Відповіді на додаткові завдання надсилати на електронну пошту вашого учителя у вигляді файлів





Немає коментарів:

Дописати коментар